In Moab, Utah

21 juli 2011 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

er zijn een paar dagen verstreken en omdat we in de woestijn zitten, komen we niet veel faciliteiten tegen. We zitten nu in Moab, Utah. Dit stond niet op ons lijstje, maar we hebben wat veranderd. We zijn in Zion geweest. Prachtig park met hoge bergen, steile rotswanden en ook veel groen en water. De grote parken hebben shuttlebussen met veels stops zodat je makkelijk het park kunt zien. We zijn een paar keer uitgestapt en zijn langs de rand van de diepte verder gelopen (schouderklopje voor mezelf). Aan het eind van het park was een mogelijkheid in het water verder te gaan naar de Narrows. Een plek waar de wanden van de bergen bij elkaar komen. Ik had mijn goede wandelschoenen aan en dacht aan mijn cameratas dus ik wilde niet verder. Hans is verder gegaan. Een kleine ramp gebeurde toen; sap over mijn camera. Het leek niet veel en er leek geen schade te zijn. Maar nu doet ' ie niets meer. Ik vind het verschrikkelijk. Op vakantie ben ik onafscheidelijk met dat ding. Ik ga nog niet boodschappen doen zonder camera. Maar goed, het is niet anders.

Vanuit het park hebben we een slaapplaats gezocht en we kwam bij Zion Lodge aan. Een heuvel met allemaal cabins die uitkijken op Zion. Huisjes helemaal van hout met een eigen veranda en een schommelbank. Ik heb er een uur naar de ondergaande zon zitten kijken en naar de krekels geluisterd. Helemaal geweldig! We zijn nog naar het restaurantje gelopen dat erbij hoorde. Een soort van verzakte schuur, maar heerlijke pasta en prijzen met pretenties. 's Avonds werd er nog een kampvuur aangestoken. Vanuit mijn bed keek ik zo 's ochtends weer uit over de vallei, heel bijzonder. Maar we moesten weer verder, richting Bryce Canyon. Ook dat was prachtig. Veel hoodoo's. Een soort versteende pilaren met inhammen. We zijn naar een heel hoog punt gelopen (wederom schouderklopje voor mezelf) met een uitzicht van wel 20 kilometer. In de verte zagen we een donkere wolk waar regen uitkwam met wat gedonder. Toen zijn we weer verder gereden en zijn we beland in Escalante, Utah waar we overnacht hebben bij de Prospector Inn. Verder was er ook niets. Ook maar 1 restaurantje. Vanmorgen daar ontbeten. Ik heb wel genoeg van al die omelets op de vroege ochtend. Het eten is hier veel en zout. We zijn ook al naar een supermarkt geweest  om fruit en yoghurt en crackers te kopen, maar het is warm en het spul houdt het niet uit in de auto. Vanochtend hebben we overlegd dat we Salt Lake City overslaan. Het is geen bijzondere stad en we zien liever national parks. Dat betekent wel dat we overmorgen een klere-eind moeten rijden richting Grand Teton, zo'n 10 uur. We zijn net aangekomen in Moab, vlakbij Arches. We hebben geinformeerd bij de Super 8. Die hadden een kamer voor 175 dollar. Beetje prijzig. Nu zitten we in de Riverside inn voor 80 dollar. En ze hebben hier een zwembad(je). Ondertussen is hier ook een hittegolf geland. Het is goed in de 30 graden. In de zon kun je niet zijn. Niet te harden. Zostraks in Capitol Reef heb ik een stuk geklommen, maar het is te warm. Het is een klein park. De scenic view route was afgesloten en de andere route stelde niet zo heel veel voor. We zijn wel gestopt bij tekeningen bij een rotswand en ik ben dapper aan een wandeling van een mijl begonnen. Toen het niet meer ging, hadden we net een derde erop zitten. Dus ik ben weer naar beneden gegaan en Hans is naar de top gegaan. Heel dapper. De mooiste plekjes zijn toch die waar je het meest moeite voor moet doen. We zijn doorgereden via Hanksville (allemaal van die stadjes waar je kunt tanken en waar verder niets is) richting Arches. Dat gaan we morgen bekijken. Ik ga zo lekker zwemmen en dan gaan we bij Denny's eten. Het klinkt vreemd, maar ik heb nog het liefst een fastfood restaurant. Daar kan ik salades krijgen waarvan ik weet wat er in zit. Al die home made plates zijn te veel en te zout.

Jullie moeten ook allemaal de groeten van Hans hebben. In het bijzonder aan de collega's! Ik geloof niet dat hij nog een stukje gaat schrijven. Hij is van de groep wel een beetje de digibeet. Af en toe begin ik over mijn tablet/wifi/smartphone. Maar dat komt niet aan ; )

Tot de volgende keer! En bedankt voor alle leuke/lieve reacties!

Miranda

1. pa:
    21 juli 2011
    klinkt leuk miranda geniet ermaar van veel plezier
  2. Joke:
    Hallo Miranda en Hans

Ik zat al op een nieuw bericht te wachten, in gedachte wilde ik opsporing verzocht al inschakelen
    Ik zag net op het journaal nog weer de berichten over de hittegolven in Amerika,al 20 doden,dus ik moest meteen weer aan jullie denken. Nu lees ik dat jullie de hitte ook ondervinden,dus even een advies, HEEL VEEL DRINKEN EN DE ZON ZOVEEL MOGELIJK VERMIJDEN.
    Dit was een stukje van de "overbezorgde" tante {Was even vergeten dat jullie zelf al volwassen zijn}

Maar verder,wat leuk dat we jullie belevenissen zo kunnen volgen,en zo te lezen zijn jullie al op heel veel mooie plekken geweest, en genieten jullie er samen ontzettend van. Goed dat je jezelf{ Miranda} schouder klopjes geeft voor de wandel en klim prestaties, en dan ook nog langs een steile helling lopen.Ik had me waarschijnlijk omgedraaid of was gekropen,als ik het lees,krijg ik al last van mijn hoogtevrees.
    Wat jammer Miranda van je camera, maar ik neem aan dat Hans ook een camera bij zich heeft die je zo nu en dan kunt en mag gebruiken als je dat wilt. Ik hoop datje,je snel over dit ongelukje heen kunt zetten en je de pret er niet door laat verzieken. Maar volgens mij lukt dat ook wel want je schrijft al" het is niet anders".
    En gelukkig heb je de filmcamera nog en kun je daar misschien van stilstaande beelden ook foto'af laten drukken. {.....Denk ik???}
    Theo en ik wensen jullie nog heel veel plezier en geniet van jullie bijzondere reis!
    Tot het volgende berichtje

Lieve groet de tante en Theo
  3. Inge:
    21 juli 2011
    Ah Miranda, je camera; wat $%&&$*&!
    Misschien als hij weer goed opgedroogd is (typ ik hoopvol, tegen beter weten in...)
    Wat een prachtige plekken weer; lijkt me zo bijzonder om al dit soort plekken echt te zien, i.p.v. erover te lezen (zucht...)
    Jammer dat het zo warm is, maar lang leve de airco in de auto! Inderdaad goed drinken en wat dat betreft is het zoute eten toch weer ergens goed voor ;)
    Hier is alles goed; lekker weer en de vakantie in het vooruitzicht!
    Groeten uit het pittoreske Halle!
  4. Tina:
    21 juli 2011
    Moppie, wat balen van je camera!!! Kun je hem niet ergens laten checken?
    Hug en groetjes aan Hans!
  5. Heleen:
    Hoi Hans en Miranda,
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Jullie hebben al veel gezien! Wel echt balen van je camera Miranda. Geniet van al het moois en het avontuur!
    Groetjes Heleen uit Zwolle
  6. pa:
    21 juli 2011
    hoi miranda fyn dat jehet naar de zin hebt geniet er maar van ik wens jullie nog veel plezier
  7. mama:
    He Miranda en Hans natuurlijk,
    Ik heb genoten van je verhaal,het lijkt me echt fantastisch om mee te maken.
    Ik heb Willy ook de link gestuurd wat ze zeer op prijs stelde.
    Misschien dat ze ook nog een stukje schrijft naar jou,maar ik moest in ieder geval zeggen dat je er fantastisch uitziet.
    Ik wens je nog hele fijne weken en hopelijk dat je camera het misschien nog gaat doen. XXX
  8. Marjon:
    21 juli 2011
    He Miranda en Hans, wat leuk om zo jullie belevenissen te volgen! En wat balen van je camera! Kun je hem nergens laten checken? Veel plezier, groetjes Marjon (normaal vanuit Arnhem, nu Spanje)
  9. Riek en Wim:
    Hoi Miranda,
    Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt,lijkt me geweldig daar. Echt jammer van je camera, ik had me al verheugd om naar je foto's te komen kijken als je thuis bent, maar ik neem aan dat Hans ook wel foto's maakt en dat er vast wel wat te kijken is t.z.t. Geniet maar lekker en nog heel veel plezier daar.
    groetjes van Riek (en natuurlijk ook van Wim)
  10. José:
    22 juli 2011
    Dag Miranda,

Eindelijk tijd gevonden om je reisverslag te lezen.
    Je hebt al weer het nodige meegemaakt. Van je camera vind ik heel erg voor je. Wellicht kun je als je in een wat grotere stad bent, toch nog eens ergens informeren of er niet wat aangedaan kan worden. Zo niet, dan is het niet anders. Je hebt al veel gezien zeg. Wat heerlijk wat je schrijft over Zion Lodge. ik zag jullie daar helemaal zitten. En die schouderklopjes moet je je echt blijven geven, want het is inderdaad erg knap wat je allemaal doet.
    Geniet van je luxe auto, en de prachtige natuur,en het steeds maar weer wisslende landschap dat voorbij komt. Groeten ook van Wim en Mark.
  11. laurens bergervoet:
    23 juli 2011
    hallo miranda, even een bericht uit keijenborg ik hoop dat je een goede vakantie hebt. maar nu even iets anders, afgelopen nacht (van 22 op 23 jul)zijn er een aantal vernielingen aan gericht bij ons op de parkeerplaats en helaas ook de auto van jou.
    deze is net als die van mij bekrast met een scherp voorwerp. ik weet niet of je iemand kan bereiken in nederland die voor jou een aangifte kan doen van vernieling voor meer info kun je mij mailen op [email protected] Gr laurens.
  12. mama:
    23 juli 2011
    Hallo Miranda, ik las net het bericht van Laurens over jouw auto die bekrast is. Misschien dat je Mandy al gevraagd hebt, maar als ik aangifte moet doen laat het me ff weten.Ik hoop niet dat je je vakantie erdoor laat verpesten. Blijf van je vakantie genieten .
    Liefs van mij XXX
  13. bert en Corrie:
    Hoi Miranda,
    Wat ontzettend balen voor je van je foto toestel! Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelde....Ik hoop dat Hans een goed foto toestel heeft en dat jij dat ook mag gebruiken??????!!!!! En dan nog zo'n berichtje er over heen van je auto die bekrast is...Leuke vakantie berichten! Gelukkig dekt de verzekering de schade, maar daar word je nu niet wijzer van. Leg alles maar naast je neer (de auto daar is er groot genoeg voor:-)) en ga lekker door met genieten van al het moois wat je ziet!Liefs Corrie

En blijf jezelf schouderklopjes geven.Je verdient die met die hitte, hoogte, diepte, lang autorijden.
    Geniet en pas op met sap.
    Bert
  14. Germa:
    Hey Miranda,
    Eindelijk jouw blogs gelezen en ik waan mezelf weer terug in de USA. En idd kl*te van camera en auto, maar die reis is hoe dan ook onvergetelijk. Tip voor spullen in de auto: wij hebben destijds een soort van koelbox met koelelementen gekocht voor in de auto en de meeste motels hebben een koelkastje met vriesvakje op de kamer of je vraag bij de receptie of de koelelementen in de vriezer mogen. Zo hadden wij toch ons yoghurtje. Misschien heb je er (nog) wat aan. Maar geniet verder vooral!

Groetjes uit de Keijenburg