In Page, Arizona

18 juli 2011 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Nou, ik had vanmorgen een heel verhaal op mijn tablet getypt, letter voor letter, viel de verbinding weg. Weg verhaal. Maar goed. We hebben een lange reis gehad. Weinig comfort, weinig afleiding in het vliegtuig. Daarnaast veel rijen, veel wachten en onbeschofte douaniers. De een gaapt terwijl ' ie je voor de tweede keer vraagt wat je in de US komt doen en de ander snauwt dat je door moet lopen of stilstaan, of een beetje door moet lopen maar niet zover. Nee, geen vriendelijke ontvangst. En eindelijk in Las Vegas bleek het motel een complex te zijn waar je beter in het donker niet alleen kunt lopen. De kamer zag er netjes uit, totdat de sprei werd omgeslagen en er een vlekkerige bruine deken tevoorschijn kwam. Dan maar boven op de dekens slapen. We zijn nog even The Strip opgelopen, bij de MGM Grand in de lobby naar alle slots staan staren. En ons verbazen over hoe sommige mensen erbij lopen. Toen weer op tijd naar het motel en naar bed. Ik was vanochtend al heel vroeg wakker, voor 7 uur. We hebben ontbeten bij Coco's Bakery en op naar de Grand Canyon. Het is een prachtig stuk rijden. Maar wel ver. We kwamen er 's middags aan en hebben tot half 7 gelopen. We hebben de South Rim gewandeld, een stuk. Niet overal langs de paden, om het wat avontuurlijker te maken. Echt een prachtig vergezicht. Er zijn verschillende kleurschakeringen en de zon bepaalt hoe het eruit ziet. We zijn daarna weer gaan rijden, maar het werd al donker. In een vaag dorpje waar we hoopten een motel te vinden, konden we alleen een broodje krijgen. We zitten nu in Motel 6 in Page. Ik denk dat het nog Arizona is. Het is al laat (22 uur) en morgen hebben we Bryce Canyon en Zion op het programma staan. We denken dat het iets te veel van het goede is. Met de planning die we hadden gemaakt, zouden we dan iedere avond pas tegen 22 uur bij een motel komen, en da's niet prettig. We willen ook nog een beetje kunnen relaxen. Ah, en onze auto. Nou. Het reisbureau had ons geadviseerd en we hadden een auto gekozen, net een klasse boven economy. Dat blijkt dus een Toyota Yaris te zijn. Die meneer van Alamo adviseerd ons heel vriendelijk dat het een kleine motor was, met een kleine airco en geen cd-speler. Ik zal je zeggen; ik ben niet de afgelopen 3 maanden bezig geweest met het downloaden van 475 nummers op 33 cd's om dan geen muziek te hebben!! En we hadden het nog nagevraagd bij het reisbureau!! Dus we hebben voor een upgrade gekozen. We rijden nu in een Dodge Avenger. Hans kan geloof ik wel vertellen wat voor motorinhoud enzo dat ding heeft (iets met 2.8, is dat logisch??). Maar het is een mooi karretje met puike geluidsinstallatie! Ik ben d'r blij mee. En toen we zostraks wegreden van de Grand Canyon begon het iets te regenen en kwam er een grote regenboog tevoorschijn, waar het leek dat we eronder door reden. Heel bijzonder!! Vandaag was trouwens prima weer. Zo'n 23 graden, denk ik en bewolkt. Helemaal prima. In Las Vegas was het wel tegen de 40. Toen we uitstapten hoopte ik nog even dat we in de jetstraal van een vliegtuig stonden. Maar nee, het was gewoon warm. Dus, ik ga met de voetjes hoog en morgen op naar Zion!

1. Joke:
    Hallo Miranda

Toen ik de 1e regels van je verslag las,dacht ik wat een negatieve start van je vakantie.
    Maar gelukkig, het veranderde al snel in een positief
    verhaal. Hoe voelt dat om met ruim 40 kilo minder in de Canyon te wandelen???
    Gaat het verder goed met jou en Hans?
    Ik bedoel .... is het gezellig...zijn jullie gelijkwaardige toeristen....vullen jullie elkaar aan...ziet er verder nog iets aan te komen.... wat dat ook .....?
    Als je geen zin o tijd hebt,hoef je mijn mails niet te beantwoorden hoor.
    We wensen jullie in ieder geval heel veel mooie en gezellige vakantiedagen!!!!

Groetjes de tante en Theo
  2. Inge:
    18 juli 2011
    Ha Miranda, eindelijk je 1e bericht! Ik ben nu al benieuwd naar je foto's!
    Nu even een berichtje van Rosan:
    rosan yut6eryhtrjiyrku4tyhjuitkhkasjd;fkj;
    jhuytuuouesdsuuftwmcgqihghhgnughin vcggfrgfg
    yeasdfghjkloiuytrewqyhthuiuiiii7uiygth867 iyu5t
    (Hier staat: hoi Miranda, vind je het leuk op vakantie in Amerika? en veel plezier! Kus Rosan)
    We hopen snel weer iets van je te horen en nogmaals heeeel veeel plezier!
  3. bert en Corrie:
    Dag Miranda
    Na je kaart "ga toch weg"en je eerste reisverslag weten we dat je echt weg bent. Geniet van je muziek, je goede auto, je gezelschap, het geluk dat wacht aan het einde van een regenboog en van het goede dat je in te weinig tijd aangeboden krijgt.
    Bert & Corrie
  4. Mandy:
    Hey sissy,

Fijn dat jullie veilig over zijn en al aan het toeren. Laat zo veel mogelijk iets van je horen. Ik zet nu iedere dag speciaal voor jou de laptop aan, dus....
    Je autootje staat weer veilig op de parkeerplaats in het veilige Keijenborg (hij scheurt trouwens lekker hoor).
    Hier alles goed, we hebben een oppasmeisje! Maar dat hoor je allemaal nog wel.
    Groetjes van de big sis (en mannen). Luv you.
  5. Franka en Walter:
    19 juli 2011
    Ha die Miranda en Hans,
    Goed te horen dat jullie een goede start gemaakt hebben.Geniet van al het goede en mooie dat op je weg komt. Ik 'verwacht' prachtige verhalen, dus.....
    Nog 3 dagen en dan ben ik ook weg. Heerlijk.
    Keep us informed!
    Walter
  6. Tina:
    20 juli 2011
    Hey moppie, gaat die goed? Mis je wel, hoor!
    Hug,

Tina
  7. Marjon:
    He Miranda, leuk om wat van je te horen en nog veel plezier! Hug, Marjon
  8. mama:
    20 juli 2011
    He die Miranda, ik ben blij dat jullie goed over zijn.Ik kreeg net van Mandy deze link anders had ik je niet kunnen volgen op deze reis.
    Toch fijn dat je nu muziek in de auto hebt, rijd toch fijner.
    Hoop dat je nog veel prachtige dagen hebt en geniet ervan samen.
    Liefs van mij XXX