Seattle, Washington

28 juli 2011 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

We zijn eindelijk in de grote stad! We hebben er anderhalve dag voor in de auto gezeten en de laatste kilometers door downtown Seattle waren even spannend voor mij (ik ben het verkeer in Keijenborg gewend) maar we zijn bij Hotel Five aangekomen. De kamer is matig. We hebben betere motels gehad, maar er is ruimte en we kunnen slapen en douchen en daar gaat het om. Gistermiddag meteen op pad gegaan. Seattle ligt hoog. Richting het water gaan er trappen naar beneden waar een aantal pieren zijn. Het stikt van de restaurantjes, maar het eten (en vooral de service) is niet best. Gisteren en vandaag hebben we Pike Place Market bezocht. Op de begane grond is een vismarkt waar het erg gezellig is. Verder veel alternatieve winkeltjes met vooral troep. We kwamen een leuk Italiaans restaurantje tegen (Bruno's), maar toen we 19 uur terugkwamen, waren ze dicht. Nou vraag ik je. In downtown Seattle... een restaurantje om die tijd dicht... We zijn een Mexicaanse fastfood terecht gekomen. Wel allemaal vers gemaakt en zeer smakelijk. Dus daar zat ik aan de quesadila met op de achtergrond zwervers en het geluid van sirenes. Ja, ik ben weer in de grote stad.

Overdag liepen er veel zakenlui rond, maar ook al wel veel zwervers. En hoe later op de dag, hoe dubieuzer het volk. Veel mensen die waarschijnlijk geen zwerver zijn, zien er op z'n minst gestoord uit. Beetje wilde blik in de ogen, onfrisse kleding. Beetje eng. En verder is de stad nogal... hoe zal ik het zeggen.... Gay. Het percentage homosexuelen ligt hier hoog. Ook vaak overduidelijk. Ik heb een foefje bedacht; als ze ons tegemoet komen en ze bekijken mij; dan zijn ze hetero. Vanochtend kwam er een appetijtelijk heerschap voorbij, maar oogcontact lukte niet, want die was Hans aan het bekijken. Ook duidelijk.

Vanochtend eerst een bijzonder onsmakelijk ontbijt in het restaurantje tegenover het hotel. Het eten is vaak smakeloos en het personeel is kortaf en mompelt veel. Eerst even pinnen. Bij de automaat stond een man van middelbare leeftijd met een korte broek, witte sokken en instapschoenen. Niets bijzonders op zich, maar ook niet sexy. Maar die had z'n gezicht als clown geschminkt... Om 10 uur 's ochtends bij de pinautomaat... We zijn weer richting Pike Place Market gegaan en we hebben het Seattle Aquarium gezien. Grote aquaria met mooie vissen, kwallen, otters en noem maar op. Er was een open gedeelte waar alles gevoeld/betast mocht worden. Huuuu. Zee-egels, krabben, anemonen. Toen de lunch. In een tentje bij de pier. Weer een bijzonder onsmakelijk broodje geserveerd door een bijzonder onbeschofte dame. Die fooi die ze hier zo normaal vinden, kunnen ze mooi naar fluiten. Daarna hebben we een boottochtje gemaakt langs de skyline van Seattle en daarna door naar het Seattle Art Museum (SAM). Er is een expositie over American Art in an Age of Exploration. Een aantal heel mooie, gedetailleerde schilderijen van de canyons en de bergen. En sommigen hadden een hoog Bob Ross-gehalte (ken je 'm nog, die blanke schilder met dat afro-haar uit de jaren ' 80?). Ik moest er een beetje van giechelen. Maar daar houden ze niet van in musea. Dus verder heb ik mijn meest ernstige en bedenkelijke blik opgezet. En er was een stuk moderne kunst. Dat moet je allemaal niet te serieus nemen. Maar goed, daar komen we dus net van terug. Nog even met de voetjes hoog en bedenken waar we dadelijk gaan eten. De stad is mooi hoor, maar voor toeristen is er niet bijzonder veel te doen. Ik heb maar 1 bioscoop gezien waar alleen Harry Potter draait. In Zutphen kan ik nog kiezen uit 5 films...Daarnaast zie je in een grote stad toch het naarste gezicht van de maatschappij. De zwakkeren die uitgekotst worden en in een portiekje liggen te bedelen. Veel sirenes van politie en ambulance. Veel winkelpersoneel dat je nauwelijks aankijkt. En matig eten waar ze veel te veel voor vragen. Het hoort er allemaal bij...

Morgen weer verder en dan zit er voor Hans toch langzaam een eind aan te komen.

Groeten allemaal van Hans en mij!

Miranda

1. pa:
    28 juli 2011
    hoi miranda zo te horen ermaak jy je wel het is wel een land van uitersten he?het is hier alleen maar nat en fris zelf moet ik nog 3 maanden het is om jaloers te worden.maar het is je van harte gegund nog een mooie tyd gewenst en kom gezond weer terug kusjesvan pa
  2. Joke:
    Hoi Miranda

Wat een contrast van werelden, de natuur en de grote stad.
    Zo jij het beschrijft, zou ik me er geloof ik,niet op mijn gemak voelen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je na al dat natuurschoon, buffels en andere wilde dieren ook wel een een stad wilt bezoeken.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de winkels.
    En dan bedoel ik "mooie" winkels,ik neem aan dat die er ook zijn.
    Ik moet lachen om het stukje giechelen in een museum.
    Misschien moet je buiten het schrijven van een boek ook nog actrice worden!!!
    Hoe ga je dat doen met het maken van foto's als Hans naar huis is????
    Of doet je toestel het alweer?
    Ik wens jou en Hans voor nu nog een hele fijne tijd,
    want ik lees dat zijn tijd van naar huis gaan er aan zit te komen en dan zul je het zonder hem moeten doen.
    Theo is goed aangekomen in Kinshasa en hij kan mails ontvangen, dus wie weet reageert hij ook nog even als hij daar zin en tijd voor heeft.
    Lieve groet de tante en een poot van Silver
  3. mama:
    Hallo Miranda,

Nog een paar dagen en dan heb je de helft er alweer opzitten van je vakantie.Maar je hebt nog twee weken gezellig samen met Randy en Linda,dus dat word nog eens 14 dagen genieten.Kun je je wel inhouden met al die leuke winkeltjes of heb je de koffer al halfvol met prularia en andere leuke dingetjes.
    Ik ben trouwens benieuwd wat Randy vind van je nieuwe uiterlijk.
    Ik wens je nog een leuke tijd met Hans voor zolang hij er nog is.

Liefs van mij XXX
  4. Sas:
    30 juli 2011
    Hey Miranda en Hans,
    Denk dat jullie wegen inmiddels gescheiden zijn?? Jullie hebben een drukke twee weken gehad zeg! En jij bent nog maar op de helft! Doe het rustig aan en GENIET!!! Hoop voor je dat het eten beter wordt (ga uit van homecooked meals in de komen dagen??)
    Groetjes Saskia